Over teksten... door ons... door anderen. Af en toe een uitstapje van woorden naar beelden,

04 juni 2007

What are some other reasons I should learn Dutch?

staat te lezen op de website van het Calvin College in Grand Rapids Michigan. Ik kwam erop terecht omdat volgens googlenieuws in het Reformatorisch Dagblad een artikel staat over het afnemen van de kennis over de Nederlandse taal en cultuur. En het gaat hier niet over Nederland, maar over Amerika. Natuurlijk heeft ook het Reformatorisch Dagblad sedert 1 januari 2007 de regel dat je artikelen alleen gratis kunt lezen als je een abonnement hebt, dus typte ik twee trefwoorden (Henk Aay) in in de google zoekmachine. Zo kwam ik op deze interessante site.

Er is een hele pagina gewijd aan Geert Mak, die er een lezing heeft gegeven in het najaar van 2006. De eeuw van mijn vader is een van de mooiste boeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen. De herkenning begon al op de eerste bladzijden; zo moet mijn grootvader ook zijn jeugd (in Vlaardingen, als zoon van een visser) hebben beleefd.

Het boek wordt of is vertaald, in het Deens, in het Duits en in het Hongaars. Nog niet in het Engels. Welke vertaler (Nederlands-Engels) zou zich niet een lange tijd met dit meesterwerk willen opsluiten?

Geen opmerkingen:

Blogarchief

Woorden & Beelden

Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands

Fotografie - (web) design - Libra historica

Bezoek deze website